En aquesta propera
experiència, parlaré sobre un projecte que fa referència a l’eix de l’exclusió
social en la infància.
Es tracta d’un projecte
d’AEMA. AEMA és una cooperativa d’iniciativa social que va néixer a l’Hospitalet
de Llobregat de l’Associació Educativa Meritxell Adán.
Els valors i les
finalitats d’aquesta cooperativa són potenciar i desenvolupar les habilitats i
capacitats de les persones en risc d’exclusió social, principalment la infància
i l’adolescència a través de la intervenció socioeducativa per a millorar la
qualitat de vida d’aquestes persones. La seva visió és formar aquests infants i
joves amb un esperit crític i que es comprometin amb el seu entorn per a
adoptar una actitud activa. Entre els seus
objectius més concrets trobaríem:
- Afavorir la formació integral de les persones
- Fomentar la capacitat d’auto observació i autoconsciència
- Oferir eines per a la seva autogestió
- Donar l’oportunitat de que s’expressin i exterioritzin allò que senten
- Treballar en equip
Entre d’altres.
AEMA té diversos
programes dirigits a la infància.
El que he escollit per aquesta experiència es
troba en l’àrea de projectes escolars i és el projecte “Fent ponts cap a l’institut”.
Aquest projecte es duu a terme en 6 escoles i pretén donar eines als alumnes de
5è i 6è de primària per prevenir el risc social i afavorir la seva entrada a l’institut.
En aquest projecte
treballen hàbits d’estudi, habilitats socials i emocionals i la participació de
la família. També es treballen tècniques d’absentisme escolar per a prevenir-ho
de cara a l’institut.
Clàudia Thormann Miquel

Hola clàudia, m'agrada molt aquest projecte, ja que penso que en
ResponderEliminarla societat actual existeixen moltes desigualtats de cara als estudis, cada vegada és més difícil que els nens amb menys recursos puguin accedir a una educació de qualitat i gratuita.
La intervenció socioeducativa facilita el procés i també el fa més dinàmic, gràcies a projectes com aquest s'obren portes per als nens, que més tard seran joves i adults amb capacitats autònomes per desenvolupar la seva vida quotidiana.
És important donar autonomia als nens i joves per que l'endemà puguin afrontar ells mateixos els reptes de la vida, oferir eines facilitarà que puguin ser crítics i assertius, penso que és molt positiu.
Invertir en programes d'educació és lluitar contra la pobresa infantil, en la relació directa entre pobresa, desigualtat i sistema educatiu. Tal com diu Andrés Conde, director general de l'ONG SAVE THE CHILDREN :"L'educació és clau per trencar la transmissió intergeneracional de la pobresa i aconseguir una cohesió social". Millorar les polítiques d'infància, és molt important, ja que a Catalunya un de cada quatre infants és pobre.
M'agrada molt el col-lectiu d'infància i adolescència i penso que caminar amb ells i lluitar contra l'exclusió i les desigualtats és molt important perquè l'endemà tinguem uns bons ciutadans amb les mateixes oportunitats que tothom.
Saluts!!!
Nair Càdiz Herrera.
Bona tarde, m'ha cridat molt l'atencio aquest projecte.
ResponderEliminarTrobo molt imporant la tasca que fan i l'apoderament que treballen amb els nens. Treballen les qualitats individuals perˋo alhora fomentan el treball en grup i el poder expressar-se lliurement.
A mes a mes, trobo molt important l'etapa en la que actuen ja que tant l'infˋancia com l'adolescˋencia son unes fases claus per a la nostre vida i si actuen aqui es molt mes probable que es pugui actuar adecuadament i com a prevencio.
Per altre banda, El programa AEMA tambe em sembla molt interessant ja que agafen uns hˋabits i aixˋo pot prevenir l'absentisme escolar a m´es a m´es de treballar les sees habilitats i poder treballar amb la familia ja que son molt importants en aquesta etapa.
Patricia Vidal