Entorn Escolar Sant Roc Treball als centres
escolars per l’èxit acadèmic dels alumnes .
Te l’objectiu de potenciar l’èxit escolar dels
infants i adolescents en situació de desavantatge dels centres escolars de
Badalona Sud.
El
projecte Entorn Escolar es posa en marxa cada tarda amb els infants i adolescents de 6 a anys han
participat d’un espai integrador i de motivació per a l’aprenentatge per tal
d’incrementar les seves competències lingüístiques, millorar la comprensió i
integració dels continguts treballats a l’escola, i sobretot disminuir el risc
d’absentisme i abandonament escolar.
Es
beneficien d’aquest suport més de
120 alumnes del Col·legi Lestonnac, Mare de Déu de l’Assumpció, l’Institut
Eugeni d’Ors, i l’escola Josep Boada. S’ha aconseguit incrementar el rendiment
acadèmic i els hàbits personals i d’estudi d’alumnes de primària i de secundària.
S’ha establert una primera base per millorar la
vinculació de les famílies a l’escolarització dels seus fills i filles,
objectiu que seguirà treballant al proper curs, en què també es preveu iniciar
activitat a l’altra escola pública de la zona, el CEIP Baldomer Solà.
El treball en xarxa amb la resta d’entitats i
recursos del bari ha estat positiu. El treball amb l’equip d’Activitats Extraescolars
Esportives, ha arribat a una coordinació
conjunta entre el reforç escolar i l’activitat extraescolar de futbol, amb una
major motivació en els alumnes. La suma d’esforços és del tot necessària si es
vol ser el màxim d’eficaços i ampliar l’abast de l’atenció integral.
El projecte s’ha ampliat durant el mes de
juliol la intensitat de les seves activitats oferint casals d’estiu i
activitats específiques a 83 alumnes (un 40% han estat noves inscripcions) per
evitar que l’aturada de les classes afecti negativament el progrés realitzat
pels infants durant el curs.

Montse Parla Laguardia
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarEste comentario ha sido eliminado por el autor.
EliminarHem sembla un projecte que m´es escoles haurien de fer, ja que moltes vegades, quan un nen t´e dificultats "es dona per perdut". Amb aquesta iniciativa, creuen amb els infants i d'aquesta manera tamb´e treballen inconscientment la seva autoestima, ja que acabarˋan creient en ells mateixos. A m´es a m´es tothom hem passat per aquell moment a la tornada de vacances en que no recordavem res. Amb els casals s'aconsegueix que els nens mai deixin de proguessar.
ResponderEliminarPatricia Vidal